성균관대학교

성균관대학교

공지사항

2024년도 동계 학위복 대여사업 안내 최종 수정일 : 2024.02.18
  • 학생지원팀
게시글 내용
2024년도 동계 학위복 대여사업을 다음과 같이 실시하오니 대상자분들께서는 일정에 참고하여 주시기 바랍니다.

■ 학위복 대여 안내
○ 사업 대상: 2024년도 2월 학위수여자
※ 학사 및 석사 학위복만 대여 가능합니다.
※ 재학생, 수료생은 대여가 불가합니다.
※ 박사학위복 대여는 총학생회 및 학교에서 시행하지 않는 관계로 박사학위복 제작 및 대여 관련 문의는 가운업체에 문의하시기 바랍니다. (성의사: 02-754-7650, www.gown21.com)
○ 사업 일정: 2024. 02. 15. (목) ~ 2024. 02. 25. (일) 매일 9:00 ~ 18:00 (점심시간 12:00 ~ 13:00 제외) 
※ 학위복은 점심시간에는 대여 불가합니다. (점심시간: 12:00 ~ 13:00)
반납: 대여 당일 18시까지(당일 18:00까지 미반납시 연체료 부과예정)
○ 대여 장소: 인문사회과학캠퍼스 국제관 1층 라운지/ 자연과학캠퍼스 학생회관 1층 소강당
○ 준비물: 대여자 본인 신분증(주민등록증•자동차운전면허증•외국인등록증•여권 등) 학위복 수령용 가방
※ 본교 학생증은 신분증 보관 목적으로의 제출이 불가합니다.
※ 학위복 대여 시 보증을 위해 반납 전까지 대여자분의 신분증을 총학생회 측에서 보관하는 점 너른 양해 부탁드립니다.

■ 학위복 대여 신청 안내
○ 대여 신청 일정: 2024. 02. 6. (화) ~ 2024. 02. 13. (화)
○ 대여 신청 방법: GLS(PC버전) → [신청/자격관리] → [금학기 졸업자 학위복 대여 신청] 클릭 → 최초 방문 예정 일자, 방문 캠퍼스, 환불 계좌정보 입력 → 신청 → 발급된 가상계좌로 대여료(5,000원) 입금
○ 학위복 대여료: 5,000원
※ 대여 신청 시 가상계좌를 발급해 드리며, 현금 수납은 불가합니다.
※ 매일 00:00~00:10 (금요일 00:00~00:40)은 우리은행 시스템 일자전환에 따라 서비스 이용이 제한되오니 해당 시간대에 학위복 대여를 신청하시는 분들께서는 가상계좌 발급이 지연될 수 있습니다.
※ 대여료를 지불하셨으나 대여를 하지 않으신 경우, 사업 기간이 종료된 이후 일괄적으로 환불 진행해 드릴 예정입니다.

■ 학위복 중복 대여 안내
○ 학위복 대여에는 횟수 제한이 없으나, 1회당 1벌만 대여 가능합니다.
○ 학위복 지각 반납 또는 미반납 시 사업 기간 내 중복 대여가 불가합니다.
○ 대여료는 최초 대여 시에만 납부하시면 됩니다.

■ 주차 안내
○ 학위복 대여자에 한하여 주차 할인을 도와드릴 예정입니다.
○ 주차 요금: 인사캠(4시간 3,000원), 자과캠(4시간 2,000원)
○ 주차 요금 정산 절차: 기본카메라 앱으로 QR코드 스캔 → 차량번호 4자리 입력 후 차량 선택 → 주차요금 확인 후 모바일 결제 → 모바일 결제 완료 후 출차
※ QR코드는 대여 현장에서 제공됩니다.
※ 주차 정산 후 30분 초과하여 출차 시 추가 요금이 부과됩니다. 

■ 연체료 안내
- 학위복은 대여 횟수와 관계없이 대여 당일 18시까지 반드시 반납해 주셔야 합니다.
- 대여 당일 18:00 이후 반납하시는 경우 연체료가 발생하며, 이후 중복 대여가 불가합니다.
연체료 
○ 대여 당일 지각: 5000원 
※ 당일 18시 이후 반납 시부터 적용됩니다.
○ 1일 이상 미반납시 1일당 10000원의 연체료 부과
ex) 대여 당일 18시 20분 반납: 5000원
ex) 대여 다음날 반납: 10,000원
ex) 대여 3일 후 반납: 30,000원


■ 문의 안내
○ 총학생회 SURE! 사회교류국 카카오톡 채널: @skkugradu

성균관대학교에서의 여정을 마무리하고 더 큰 세상에서의 시작을 앞둔 졸업생 여러분의 졸업을 진심으로 축하드립니다. 더욱 환하게 빛날 여러분의 앞길에 확신의 한마디가 가득하길 총학생회 SURE!가 응원하겠습니다.

게시글 담당국: 총학생회 사회교류국

[Announcement Regarding the Graduation Gowns Rental for 2024 Winter]

Greetings from SURE!, the 56th Student Council of SKKU.
For undergraduates and postgraduates, we have organized the graduation gowns rental service. Warmest congratulations on your graduation.

■ Rental Information
○ Subject: Graduating students in February 2024
※ Only bachelor’s and master’s gowns are provided for the rental.
※ Only the students who have received the degree can rent the gowns. 
○ Period: Thursday, February 15, 2024 – Sunday, February 25, 2024, every day from 9 A.M. to 6 P.M. (Except Lunch time: 12:00 ~ 13:00)
※ Rental is unavailable during lunch time (Lunch time: 12:00 ~ 13:00)
○ Return: Until 6 P.M. on the day of rental
○ Location: Humanities and Social Sciences Campus International Hall 1F Lounge, Natural Sciences Campus Student Center 1F Small Auditorium.
○ Preparation: ID (Registration Card, Driver’s License, Residence Card, Passport), Bag for the Gown
※ Student ID card is not accepted as deposit.
※ We ask for your understanding that rental is available only after submission of ID card as a deposit.


■ Application for Rental
○ Application Period: Tuesday, February 6, 2024 – Tuesday, February 13, 2024
○ Application Process: GLS(PC version) -> [신청/자격관리] -> Click on [금학기졸업자학위복대여신청] -> Enter Visit Day, Campus, Refund Account Information -> Apply -> Pay 5,000 won to the virtual account
○ Rental Fee: 5,000 won
※ Virtual account will be provided for the payment when the rental request is successfully submitted. Cash payment will not be supported.
※ Due to the bank policy, issuing the virtual account may not operate from 12:00 to 12:10 A.M. (12:00 to 12:40 A.M. on Fridays).
※ The rental fee will be refunded if the gown is not rented after the payment.

■ Multiple Times Rental Policy
○ There is no limit to the number of times to rent the gowns, but only one gown can be rented at a time.
○ If you return gown late or fail to return it, duplicate rentals are not possible during the business period.
○ The rental fee is 5,000 won regardless of the number of times of the rent.
○ Please know that an unused gown will be provided for the first rent, and a used gown will be available to rent after the first rent.

■ Parking Information
○ Parking fee discounts will be provided for those who have rented graduation gowns.
○ HSSC (3,000 won charge for 4 hours), NSC (2,000 won charge for 4 hours)
○ Parking Fee Payment Process: Scan the provided QR Code with Camera → Enter the vehicle number, and select the vehicle → Check parking fee, and pay mobile → Exit after payment
※ QR Codes will be provided at the rental site.
※ Additional fee will be charged for any vehicle staying in the campus more than 30 minutes after the payment.
※ In case of HSSC, the parking space is small, so use public transportation if possible.

■ Information on Late Fees
○ Regardless of the number of rental times, Gowns must be returned by 6 P.M. on the day of rental.
○ Late fees will be charged if gowns are returned after 6 P.M. on the day of rental. Since then, duplicate rental is not possible.
○ Late Fee 
- Late on the day of rental: 5,000 won 
※ It will be applied from returning after 6 P.M. on the day of rental.
- 10,000 won is added for each day of overdue payment.
ex) Returned at 6:20 P.M. on the day of rental: 5,000 won
ex) Return the day after rental: 10,000 won
ex) Return after 3 days of rental: 30,000 won
※ The late payment fee will go into the student council fee account.
※ Please understand that late fees are inevitably imposed to prevent the loss and damage of the graduation suit.

■ Further Announcement
○ Only traditional graduation gowns are available to rent.
○ For the sake of convenience, any peer who has the graduate’s ID card can rent and return the gown. 
○ Photo walls and backdrops will be installed during the rental period.
○ In case of lost or damaged gowns, the corresponding fee may be charged:
*Traditional Bachelor’s Degree Gown Set: 132,000 won
*Traditional Master’s Degree Gown Set: 179,000 won

■ Further Inquiries
○ Social Exchange Department KakaoTalk Channel: @skkugradu
※ If there is any questions for the rent, Please contact us through KakaoTalk first.


Congratulations on your graduation, graduates who are about to begin their journey at Sungkyunkwan University. SURE!, the student council, will support for you to be full of words of confidence in your path that will shine brighter.

이전글 [인사캠] 2024학년도 상반기 인사캠 소극장 및 원형극장 사용신청
다음글 [기업가정신과혁신센터] 경영관1층 스타트업캠퍼스 이용 창업활동모임(PSC) 모집
  • 상기 콘텐츠 담당